MIĘDZYNARODOWA SIEĆ WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA

MIĘDZYNARODOWA SIEĆ WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA W I półroczu uczniowie klas 2k, 3i, 3t i 4j zostali zaproszeni do wzięcia udziału w organizowanym przez MCDN projekcie współpracy międzynarodowej. Celem projektu było...

MIĘDZYNARODOWA SIEĆ WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA

W I półroczu uczniowie klas 2k, 3i, 3t i 4j zostali zaproszeni do wzięcia udziału w organizowanym przez MCDN projekcie współpracy międzynarodowej. Celem projektu było doskonalenie sprawności pisania w kontekście interkulturowym. W projekcie uczestniczyli uczniowie nowosądeckich szkół oraz studenci Uniwersytetu Karoliny Pónocnej w Willmington, USA, uczestnicy kursu „Professional Writing,” prowadzonego przez dr. Lanca Cummingsa. Na platfornie e-learningowej Moodle i platformie Yammer, używanej w środowisku biznesowym, uczniowie mieli możliwość zapoznania się z  materiałami dotyczącymi sztuki profesjonalnego pisania (professional writing), tworzenia publicznych profili biznesowych, itp . Sieć służyła również integracji uczestników, uświadomieniu różnic kulturowych, była otwartą formą działania, płaszczyzną wymiany doświadczeń, tworzenia inspiracji i realizacji wspólnych pomysłów. Uczniowie ZSE-M  bardzo aktywnie uczestniczyli w projekcie, co spotkało się z dużym zainteresowaniem dra Cummingsa naszą szkołą i jej technicznym profilem i zaowocowało dalszą współpracą. W tym momencie klasy 2k i 3i realizują kolejny projekt  „Applied Learning Project: Intercultural Professional Writing,” którego głownym celem jest doskonalenie sprawności pisania instrukcji technicznych w kontekście międzykulturowym.
Koordynator: Paulina Mordarska

A oto fragmenty wypowiedzi uczniów biorących udział w sieci:

Maciek: „Projekt umożliwił mi szersze poznanie zjawisk związanych z pisaniem tekstów zawodowych w języku angielskim. Udostępnione materiały poszerzyły moją wiedzę o tematach nie tylko lingwistycznych. Co więcej, poznałem wiele nowych osób, ich podejście do języka. Ostatecznie projekt spełnił swoje założenia, przekazując w przystępny sposób założoną wiedzę ( prof. Cummings is a passionate guy)”

Kamil: „Osobiście widzę projekt jako możliwość do przetestowania swoich umiejętności oraz nauczenia sie różnych przydatnych rzeczy od innych. Yammer był świetnym  pomysłem, który realizował powyższe cele. Bardzo cenne okazały sie również wykłady P. Lance’a na temat PW. W sposób jasny i dokładny uzupełniały wiedzę, gdy była niekompletna. Jestem zadowolony z przebiegu projektu oraz z korzyści jakie ze sobą przyniósł. Mam nadzieję, że ponownie będę mógł w przyszłości uczestniczyć w podobnych projektach.”

Adrian: „Projekt dotyczący professional writing umożliwił mi nawiązanie kontaktu z ludźmi z zagranicy. Poprawiło to także moją zdolność do wplatania formalnych elementów do tekstu po angielsku, co może być przydatną rzeczą w przyszłości. Sam projekt zmienił też moje postrzeganie profesjonalnego pisania po angielsku i uświadomił mi, że  mam jeszcze sporo do nauki.”

karolke